İşte Gidiyorum Çeşm-i Siyahım

Yine bir ayrılık daha. Ben gidiyorum bu kez. Sessiz sedasız da değil üstelik. Bağıra çağıra. Hiç kimseyle kavga etmedim ben şu son haftada kavga ettiğim kadar seninle. Bağıra çağıra gidiyorum çünkü kavgalarımızı cebimde götürüyorum. Olmuyor demekki canım. Olmadı. 2 yaralı kalpten bir tam olmadı. Neler çekmiştin kimbilir hayatın boyunca? Ne acılar, ne üzüntüler? Ya ben? Ya ben?

DÜn gece anladım aslında gitmem gerektiğini. Diyorsun ki "Gideni tutamam, yolun açık ola!". Peki. Ama bilmediğin bir şey var. Kendim için değil senin için gidiyorum. Dün gece anladım aslında gitmem gerektiğini. Seni ağlattıktan bir kaç gözyaşı damlası sonra. Klavyemin tuşları boğulmadan gitmeliydim birtanem. Hem de öyle sessiz sedasız da değil haa! Bağıra çağıra. Çünkü kavgalarımızı da cebimde götürüyorum...

Lütfen arayıp sorma. Olur mu? Bunu yapabilir misin benim için? Madem ki doğru düzgün vedalaşamadık. Madem ki seni ne kadar sevdiğimi söyleyemeden gidiyorum. Bunu bari yap lütfen. Lütfen! Ne çok kavga ettik. Ne çok sinirlendik. Dediğim gibi ben aslında böyle biri değilim. Beni yanlış anlayanlar kervanına sen de katıldın. İşin içine "yazmak" girdi miydi, bambaşka biri oluveriyorum. Bunu ne sana ne de bir başkasına anlatabilirim. Kendim henüz anlamamışken...

Diyeceğim şudur ki: Gi-di-yo-rum. Dönüşü yok cantanem. Hayatıma ilk sen adım atmıştın; şimdiyse ben gidiyorum. Nesini açıklamam gerekli ki? Gidiyorum işte. Sen adım adım gelmiştin bana. Ben koşarak uzaklaşıyorum olay mahalinden. Tıpkı suçlular gibi. Belki de tek suçlu ben değilim. Ama suçlu ilan edilmekten bıkmış olacağım ki kaçıyorum. Belki bir gün katiller gibi suç işlediğim yere geri dönerim. Ama orada seni bulabilir miyim? Orası muallak!

Sana şiir yazmamı istemiştin. İstemiştin de bilmiyordun şiir nasıl yazılır? Hangi ruh haliyle, hangi şartlarda yazılır. Resmini yapmamı isteseydin belki uğraşırdım ama şiir böyle değil ki. Resim konusu da zorla olmaz ama denerdim en azından. Ama ısmarlama şiir olmaz. Fakat yazı yazdım bak sana! Sana canım dedim. Sana birtanem dedim. Sana cantanem dedim. Az şey mi şimdi bunlar? Az mı?

Bazıları geldiler, gelmişlerdi. Bazılarından ben gitmiştim. Yine bir ayrılık vakti. Gidiyorum. Öyle sessiz sedasız da değil üstelik. Bağıra çağıra. Çünkü kavgalarımızı da cebimde götürüyorum. "İyi de neden gidiyorsun?" diye soracak olabilirsin.

  • Gidiyorum çünkü kendim için değil senin için gidiyorum. Daha fazla üzmemek için...
  • Gidiyorum çünkü, evet biraz da kendim için gidiyorum! Daha fazla üzülmemek içn...
  • Gidiyorum çünkü kavgalardan yoruldum. Olmadı. Olmuyor işte. Neden zorlayalım ki...
  • Gidiyorum çünkü ben gitmesem de sen gidecektin. Birisi cesur olmalıydı...
  • Gidiyorum çünkü sen de gururunu herşeyden üstün tutanlardansın...
  • Gidiyorum çünkü, aslında bilmiyorum tam olarak niye gittiğimi...

Ama sonuçta gidiyorum. Gideceğim. Bak gittim bile...

Hoşçakal,

0 karalama: