Acı Kaybımız


Bu olayla ilgili birşeyler yazıp yazmamak arasında çok gidip geldim. Beynimde binlerce fikir çarpışıyor şu anda. Nasıl toparlayıp yazıya dökeceğim konusunda kararsızdım. Ama yazmak istiyorum. Evet bunu gerçekten istiyorum !

Genelkurmay'dan yapılan "resmi" açıklamaya göre 12 şehit, 16 yaralı ve 23 teröristin ölü olarak ele geçirildiği bildirildi. Halen bölgede yer yer çatışmaların sürdüğü de gelen bilgiler arasında. Bu olaydan sonra, Türkiye neredeyse her hafta en az 15 şehit verir hale geldi. Eminim ki heryerde şuan bu konu konuşuluyor ve hepimizin içi yanmakta. Askerden yeni gelmiş ve askerliğini o şartlara yakın şartlarda yapmış biri olarak durumu biraz daha iyi anlayabiliyorum.

Olayın içeriğiyle ilgili geniş bilgi verebilirdim burada. Ama nasıl olduğu konusunda yazmak istemiyorum. Benim yazmak istediğim "neden" olduğuyla ilgili.

Malumunuz bugün referandum vardı. Birçokları terör örgütünün böyle önemli bir günü seçtiğini savunmakta. Belki doğru belki değil. Şöyle de diyebiliriz. Bu da nedenler arasında olabilir. Ama asıl neden bu mu ?

Bu eylem/eylemlerin ( son 1 ayda olanlar ) ana amacı Türkiye'yi bölgeye çekmek. Ateşin içine atmak. Bana katılabilirsiniz ya da yanlış görüşte olduğumu düşünebilirsiniz.

Peki bundan kimler çıkar sağlar:

1.A.B.D = Bölgede boğulan ve bir an önce çekilmek isteyen A.B.D yerine, burada sorunlarla boğuşacak, bir başka ülke bulma gayretinde.
2.Silah Tüccarları = Bunlar her savaştan, her terörist faaliyetten beslenen güçler. Bölgede devamlı bir kaos olması bunların tabiiki de işine geliyor.
3.Malum Terör Örgütü ve Yandaşları = Destek veren ülkelerle birlikte(bunların çok güçlü akıl hocaları var.) Türkiye'yi bölgeye çekmeye gayret ediyor. Sözde kürt devletini kurmak için haklı gerekçeler çıkarma peşindeler.

ve diğerleri.( Benim bilgimi aşan ve dünyayı idare ettiğini düşündüğümüz bir avuç azınlık. )

Kafaları karıştıran bir çok konu var. Bunlar zamanla, umarım, açıklığa kavuşacaktır. Yoksa kamuoyu bundan feci şekilde rahatsızlık duymakta. Ayrıca kısa zamanda bir harekette bulunulmazsa orduya ve devlete olan güven zayıflar ki, birilerinin hedefleri de bu yönde.

Terörle mücadele geniş kapsamlı bir konudur. Bir önlemler paketi bütünüdür. Askeri müdahale bunlardan yalnızca bir tanesidir. Bu mücadelenin, siyasi, iktidari, askeri v.b. gibi bir çok kolu bulunmakta. Ama şu son olaylardan sonra askeri müdahele şart gibi gözüküyor. En azından kamuoyunu rahatlatmak adına. Daha sonra yapılacakları hükümet ve meclis düşünmek zorunda. Ayrıca olası başarısızlıkta, ki olmasını hiç istemeyiz, sorumlu ne yazık ki hükümet olacaktır.

Şehitlerimize Allah'tan rahmet, yakınlarına da başsağlığı diliyorum. Evlatlar hepimizin evladı, akan gözyaşları hepimizin gözyaşları...

Saygılarımla...




0 karalama: