Ben de Asker Oldum



Gitmeden önce binlerce(!) kişiye sordum askerlik nedir ne değildir diye. Yığınla cevap birikmişti şu zavallı dimağımda. Kafam çokça karışmıştı. Korkuyordum açıkçası. İnsan neden korkar ? Ya da şöyle soralım neyden korkar ? Cevap çok basit. İnsan bilmediği şeyden korkar. Benim de askerlik hakkında ne kadar az şey bildiğim aşikardı. O yüzden ona buna sorup duruyordum gitmeden önce. Belki yüreğime su serperim diye. Ama nafile çabalardı bunlar.

Hayatta bazı şeyler anlatılmaz yaşanır. Bu 2+2=4 gibi ispatlanmış bir gerçek. Askerlik de bunların içinde. Boşunaymış benim çabalarım. Bunu anladım orada. Babamın da öğüt vermesiyle akıntıya kürek çekmeyi bıraktım ve kendi askerliğimi yaşamaya karar verdim.

12 Nisan 2007 itibariyle başladı askerliğim ve 17 Eylül 2007 sabahı Eskişehir'de ve evimdeydim. ( Yaşasın ! ) Kısa gibi gözükse de benim de anılarım birikti. Burda onları anlatıp sıkmak niyetinde değilim. Evdekileri yeterince bunalttım zaten.( Blog yazarı burda hınzır bir gülümseme takındı sonra öhöm öhöm diyerek öksürdü ve yazısına devama koyuldu ) Ama içimden kendi askerlik tanımı yapasım geldi. İşte buyrun :

-Askerlik, bazen soğukta sabaha kadar nöbet tutmaktır.
-Askerlik, ranzada uyumaktır.
-Askerlik, bir daha ömrüm boyunca yeşil renk görmek istemiyorum dedirtecek kadar yeşille haşır ve yer yer neşir olamaktır.
-Askerlik, kimi zaman ağlamaktır.
-Askerlik, sevdiklerini anlatılamayacak kadar çok özlemektir.
-Askerlik, birçok şeyin değereni anlamaktır.
-Askerlik, dostluktur-kardeşliktir.
-Askerlik, vatan borcudur. Kaçınılmaması gereklidir.
-Askerlik, yapmam, yapamam dediğiniz şeyleri kendisini yaparken bulmaktır.
-Askerlik, bazen sadece size yetecek olan birşeyi sevdiğiniz bir arkadaşınızla paylaşmaktır. Öyle daha tatlı olmasıdır.
-Askerlik, askercilik oynamaktır.
-Askerlik, sol-sağ sol-sağ yürümektir. Kolları omuz hizasına kadar kaldırmaktır.
-Askerlik, üniversite mezunuysanız, izin kullanmazsanız tamı tamına 5 ay 5 gündür.
-Askerlik, şakaya gelmez.
-Askerlik, ne çok öne çıkılmayı ne de geride durmayı gerektiren bir olgudur. Orta yoldur.
-Askerlik, terörle mücadeledir. ( Doğuda yaptım )
-Askerlik, sadece güzel anıların kaldığı garip bir vazifedir.
-Askerlik, mantığın olmadığı bir gezegendir.
-Askerlik, kimse orda yan gelip yatmıyor. ( Bu bir yerlere gitmiştir. )
-Askerlik, ANLATILMAZ YAŞANIR.

Korkmayın. Gidin aslanlar gibi ( babamın tabiri ) yapın gelin. Bu yazı sanırım bitti.
Işık sizinle olsun. İyi günler...


0 karalama: