Blog Yazmak ve Türkiye'de Blog Yazarlığı

Bazıları kolay iş zannetmekte blog yazmayı. Ama zor iştir blog yazmak. Bir kere yazı yazmak, düşünceleri kelimelerde dans ettirmek herkesin harcı değil. Ya da şöyle diyelim. Herkes blog yazabilir ama iyi blog yazmak, gerçekten bilgi, emek ve keskin bir zeka gerektirmekte. Ben çok iyi bir blog yazarı olduğumu iddia etmiyorum. Ama burada her ne kadar yeni olsam da 3 yıllık bir geçmişim var. Tabi yazdığım bloglar buradaki gibi değildi. Daha serbest ve okunma kaygısı gütmeden yazıyordum. Ama burada günde 85 kez bakıyorum ne kadar okunmuş diye. Sadece bende mi oluyor diye düşündüm geçenlerde. Lakin eminim ki birçok kişi böyle yapıyordur. İnsan neden yazar ki zaten? Sadece hissettiklerini yazıya döküp rahatlamak, kendi kendine terapi yapmak için mi? Sanırım hayır. İnsan düşüncelerini, hissettiklerini başkalarıyla paylaışıp, onların fikirlerini almak için de yazar. Zaten blog fikri ilk böyle doğmuştur sanırım.


Yaptığım küçük bir araştırmada blog yazarlığının Türkiye'de 2005 yılından sonra arttığını göstermekte. Verilere göre; 2005 yılıından önce Google'da "blog" yazıp "Türkçe sayfalarda" arattığınızda karşınıza 65, 400 sonuç çıkarken, aynısını 2006 yılında yaptığınızda sonuç 5 milyondan fazladır. Bunun sebepleri arasında Türkçe blog hizmeti veren sitelerin artması da sayılabilir. Bu tarihten sonra artık Türk kullanıcılar yabancı hizmet sağlayıcılar yerine yerli olanlara akın etmiştir. Ve günümüzde bir çok blog servisi ve binlerce blog yazarı vardır. Ama ne kadarı gerçek "blogger" orası ayrı konu.

Blog, insanların, teknik bilgiye ihtiyaç duymadan, kendi istedikleri şekilde, kendi istediklerini yazmasıdır. Yani blog yazılarında kişinin kendi yorumu olması çok önemlidir. Kısa ya da uzun aslolan kişinin şahsi düşünceleridir. Başarılı olan "blogger"lara baktığımızda birçoğunun samimi, yer yer argoya kaçabilen, düzgün bir dil kullanan ve içinde zeki kelime oyunlarının bulunduğu yazılar yazdığını farkedebiliriz. Kimi yazarlar okuma kaygısı güderken; kimileri sadece bu işe sanat gözüyle bakıp yazmaya devam etmektedirler. Bazen de bu yazarların kemik bir okuyucu kitlesi oluşabilmekte.

En başta da bahsettiğimiz gibi blog yazmak sanıldığı gibi kolay değil. İnsanın günlerce tek satır yazamadığı olabiliyor. Bir yazmaya başaladığı zaman da durdurabilene aşkolsun. Ben dediğim gibi 3 yıldan beri blog yazmaya çalışıyorum. Ne kadar doğru yazabiliyorum orası ayrı konu. Ama ilk başladığımla aynı seviyede olmadığım bir gerçek. Bugünlere eleştirilerek geldim. Çok ağır eleştiriler de aldım. Ama iyi ki almışım. Hepsine teşekkür ediyorum. Lütfen beni eleştiriniz. Olumlu ya da olumsuz.

Saygılarımla,
Emre C.

0 karalama: