Çikolata Bayramı



Yine bir bayramla daha kucaklaştık. Çok şükür. Bir aydır tuttuğumuz oruçların, yaptığımız ibadetlerin mükafatıdır Ramazan Bayramı. Herkes için bayramlar ayrı önem taşır. Kimileri yakınlarını görmek için iple çeker bayramları. Kimileri yoğun iş temposundan biraz kaçmak için dört gözle bekler. ( Maalesef son yıllarda bu daha ön planda ). Bu örnekler çoğaltılabilir. Ama ne olursa hayatımızda büyük yer tuttukları bir gerçek.

Benim için de yeri ayrıdır bayramların. Birçokları gibi, daha yaşım 23 olmasına rağmen, ben de eski bayramları özlemekteyim. Daha bir dolu dolu geçerdi çocukluğumun bayramları. Bu biraz da o zamanki şartlarla ve ortamla alakalı galiba. Büyük şehirlerde bayram coşkusu tam manasıyla yaşanımıyor doğrusu. Ne olursa olsun, benim için bayramlar hala çok güzel çünkü sınırsız çikolata var. Yaşasın !

Herkes toplamıştır küçükken şeker, çikolata. Ama ben biraz abartırdım olayı. Her kapıyı çalar, herkesin elini öpmeye gayret ederdim. Tanıdık olsun ya da olmasın. Para verenlere de ayrı bir sevgi beslerdim. Eskiden bayram demek benim için, sabahtan akşama kadar sokaklarda turlamak demekti. Arkadaşlarla oyunlar oynamak. Hava koşullarına göre belki dondurma yemek. Belki kucak dolusu çikolata...

Eski bayramlarımı sayfalarca anlatabilirim. Herkes anlatabilir. Ama az çok neler ifade ettiğini verebildim sanırım. Siz siz olun, büyüklerinizi, akrabalarınızı, sevdiklerinizi arayıp sormayı unutmayın. Elimizdeki bu güzel değerleri kaybetmeyelim. Çocuklarınıza bol bol harçlık verin, cimrilik yapmayın. Yemeğe fazla yüklenip midenizi üzmeyin. Bırakın o da yaşasın bayram coşkusunu. Şeker kutunuzdan çikolatalı olanları eksik etmeyin. Mümkünse bol sütlü. Sağlıcakla kalın. Nice bayramlara efendim. Büyüklerin ellerinden küçüklerin gözlerinden öper; herkese sevgi ve saygılarımı sunarım. Bayram coşkusuna kaldığım yerden devam edebilirim. Çocukluğumdaki gibi olmasa da...

Emre C.


0 karalama: