Çarşamba, Şubat 13, 2008

Ölmeden Önce Yapılacaklar Listesi


Ölüm gününüz belli olsa?

Bir liste yapsanız. "Ölmeden önce mutlaka yapılması gerekenler listesi"

Neler olurdu listede?

-Çin seddini görmek

-Paraşütle atlamak.

-En yüksek dağa tırmanmak.

-Dünyadaki en güzel kızı öpmek.

-Olağanüstü bir şeye tanık olmak.

-Hiç tanımadığınız bir yabancıya yardım etmek.

...

..

.

bunlar listenizde olur muydu?

Onların listesinde vardı...

"The Bucket List" ya da Türkçe adıyla "Şimdi ya da Asla" vizyondaki filmlerden. Kaçırmadan bu filmi "sinemada" izlemenizi öneririm. Pişman olmayacağınıza eminim. Film daha önce MB'de yorumlanmış. Buna girmeyeceğim. Fakat Jack Nicholson'a ve Morgan Freeman'a değinmeden olmaz. Çok "basit" fakat etkili oynamışlar. Abartmadan, kırmadan-dökmeden sıyrılmışlar işin içinden, usta olduklarını kanıtlarcasına...

Benim merak ettiğim, eğer ben bir liste yapsaydım bu listede neler olurdu?

şunlar olur muydu listemde?

-Japonya'yı görmek.

-Kapadokya'ya gitmek (bunu pek yakında yapmayı düşünüyorum)

-Bir kısa film çekmek.

-Bir tiyatro oyununda, küçük de olsa, bir rol almak.

-Bir roman yazmak.

-Şahane portre çizmek (ama canlı gibi olsun)

-Elif Şafak'la tanışmak.

-Okunmadık Klasik Roman bırakmamak (yerli-yabancı)

-Bir Mini Cooper satın almak.

-İtalyanca öğrenmek. (anadil gibi ama)

-Ata binmek.

..

.

diye uzayıp gider. Aslında listeye bakıyorum da çok da yapılamayacak gibi durmuyor. İstemek önemli. Filmin verdiği gizli bir mesaj*** var. Ya da ben öyle algıladım. En son bunu yazıp gidiyorum. Nereye mi gidiyorum? Liste uzun, bir yerden başlamak gerek. Değil mi ama?

***
"Öleceğiniz günü öğrendiğinizi varsaymıştık. Ama zaten öleceğimiz günü bilmiyor muyuz? O gün öleceğiz işte. Yani herhangi bir gün. Ha bir yıl sonra ha 50 yıl. Kazık çakan yok ki şu "fani" dünyaya. O yüzden işe, aşka, derslere bu kadar dalmak yerine kendiniz için de bir şeyler yapın. Çünkü bunu çoktan hak ettiniz. Hayata sadece bir kez geliyoruz. Bir kez! Şimdi hayat oyununda sadece basit bir oyuncu olup kendinize biçilen rolü mü oynayacaksınız? Yoksa yönetmenliğe soyunup kendi filminizi mi çekeceksiniz? Ne dersiniz?

2 yorum:

Murat dedi ki...

o kadar çok şey olabilir ki. belkide hiç bişe yapmadan ölmek daha ilginçtir :D

Emre C. dedi ki...

:) ha ha ha belki de.. Yorum için teşekkür ederim...