Cuma, Ağustos 08, 2008

Aşk Asla Pişman Olmamaktır


Jennifer: Biliyor musun hiç acı çekmiyorum. Uçurumdan düşüyor gibiyim. Gittikçe hafifliyorum
Oliver: Evet. Anladım.
Jennifer: Neyi anladın? Sen hiç uçurumdan düştün mü?
Oliver: Evet. Seni ilk tanıdığımda...
 
***
 
Ben artık aşkın varlığına inanmıyorum! Fakat bu, hakkında yazılar yazmama engel olamaz öyle değil mi? Varlığına inanmasam da; aşk artık benim için, "hani olsaydı ne de güzel olurdu" diyeceğim bir şey. Bana denk gelirse gene büyük ihtimalle karşılıksız olanından gelecek. Bunu da biliyorum. Pek umurumda da değil açıkçası. Aslında yazı filmle ilgili olmalıydı ama ben nerelere kaydırdım...
 
Love Story
 
1970 yapımı bu filmin müziği biraz zorlasak hemen beliriverir dimağlarımızda. Ama belki de birçok kişi gibi ben de filmini izlememiştim. Ta ki az önceye kadar. Aşk eğer varsa, bu filmdeki türden bir şey olmalı. Pat diye başlamalı, büyük cesaretle devam etmeli ve yeminlerle sonsuza dek sürmeli. Gözlerde başlamalı, dudaklarda devam etmeli ve kalpte son bulmalı. Bir isim konamamalı ona. Diyelim ki koymak istedik, sonsuzluk olmalı adı.
 
Bizim Yeşilçam hikayelerine benzer bir hikaye aslında. Klasik tabir ettiğimiz türden. Zengin çocuk ve fakir kızın aşkı. "Davul bile dengi dengine" diyen aileler. Fakat bizim hikayelerimizdeki gibi aşırı bir baskı da yok hani. Ama esas çocuğumuz işi biraz da abartıyor kanımca. Kızın ısrarlarına rağmen babasının 60.yaş gününe iştirak etmiyor. Bir kere kalbi kırıldı ya. Harvard gururu var ya. Gitmiyor. Üstelik davet edildiği halde. "Benim hatırım için de olsa yapmaz mısın" diyor kızımız. Çocuğun sessizliği "Hayır" dediğine işaret. Belki de bilseydi kızın ölmek üzere olduğunu onu kırmazdı. Kıramazdı...
 
Kız ölmek üzere. Kaderin cilvesi işte. Arkadaşıyla oynarlarken, arkadaşı ona "Sen ne kadar da şanslı bir adamsın. Ne güzel bir karın ve bir işin var" diyor. Acaba şanslı mı? Karısı ölmek üzere...Babasıyla konuşmuyor...ve yapayalnız...
 
***
 
Devamı filmden izlersiniz. Biraz film hakkında bilgi verelim. Filmin tek Oscar ödülü, Francis Lai'e verilmiş. Yani "En İyi Orijinal Müzik" ödülü. "Love Story" melodisi filmin önüne geçmiş ve ondan daha popüler olmuş...
 
Filmde geçen "Aşk Asla Pişman Olmamaktır" sözü o yıllarda dillere pelesenk olmuş, romantizmin simgesi halini almış. Daha sonra Amerikan Film Enstitüsü'nün belirlediği 100 yılın 100 sloganında bu söz, 13. sıraya kadar yükselmiş...
 
Filmin baş kahramanı Jennifer'dan etkilenilerek o dönemde doğan kız çocuklarına bu isim verilmiş...
 
***
 
Dediğim gibi artık aşka inanmıyorum. Varsa da pek umurumda değil. (?) Ama eğer inansaydım ve bir gün tekrar aşık olsaydım şunu söylemek isterdim:
 
"Aşk asla pişman olmamaktır..."
 
Emre C.
08.08.08 (böyle bir günde bir aşk filmi izlemek,,, ilginç..)
 

Hiç yorum yok: